להפעלת המשחק לחצו כאן

תיאור המשחק

פרצופון – משחק ליצירת דיוקן עצמי, הינו משחק יצירה ודמיון המאפשר לילד המשחק ליצור, להדפיס ולשמור פרצופים שמיצגים דמויות ואירועים מחיי היום יום. חיבור מרכיבים שונים של הפנים יעניקו לדמות זהויות שונות.

הערות המעצבים

שיח שמעורר משחק דיוקן עצמי

הרעיון מאחורי המשחק נועד לאפשר לילד ליצור מגוון פרצופים מוכרים, מציאותיים מחיי היום יום או דמיוניים מעיני רוחו ובהמשך לחקור אותם

הפרצוף הוא החלק הקדמי של הראש. באמצעות הפנים אנו מיצרים הבעות הפנים, הבעות הפנים אלה מהוות מרכיב חשוב מאד בתקשורת בין בני האדם וצורתן נכללת במבנה הופעתו ובעיצוב זהותו.

הבנת הבעות הפנים של הזולת, מהווה חלק חשוב בהבנת הזולת ורגשותיו ובהמשך ביכולת שלנו להבין סיטואציות ולהתייחס אליהן בהתאם.

שוחחו על ביטויים מחיי היום יום הקשורים למילים פרצוף – פנים – דיוקן. הסבירו את משמעות המילים בתקשורת הבין אישית בין מבוגרים ובין ילדים. לדוגמא: "אל תעשה פרצוף" "פרצוף חמוץ" או "תעשה פרצוף" מה משמעות הביטויים וכיצד הם ממחישים את תחושותינו, משמעות הבעות הפנים והשפעתם על הסביבה, המידית של "עושה הפרצוף".

יצירה – דיוקן עצמי

דיוקן עצמי

המשחק עיצוב דיוקן עצמי – הוא משחק פשוט מאד, אין בו מרכיבי חשיבה, או תכנון, אין בו דברים שדורשים הדרכה או למידה. במשחק בפרצוף המשחק, פשוט נותן לדמות על המשך, זהויות שונות, ומצבי רוח שונים, ע"י חיבור מרכיבים שונים של חלקי פנים

חקירה – רגשות ומצב רוח

עיצוב דיוקן עצמי

דיוקן עצמי הינו משחק פשוט להפעלה, ולכן יכול להתאים גם לילדים בגיל הרך. שימוש ביוצר במשחק דיוקן עצמי מעבר לשעשוע ופיתוח היצירה והדמיון, מאפשר עבור בוגרים בגילאים שונים, תרגול ותרגום הבעות פנים נצפות של אחרים.

תוך כדי משחק, ניתן לדבר על תחושות שאנו מעבירים לאחרים ע"י הבעות פנים שונות, לחוות ולהתנסות בשליטה במלאה בדמות ובשיני מראה וזהות, בתוך שניות.

הדרכה

השימוש במשחק פשוט, אבל לצורך הבהרות נוספות אפשר להיכנס לסרטון המתלווה לדף זה. אשר ממחיש את תפעול התוכנה.(לחצו על כפתור הקדימון בראש העמוד)

היו הראשונים לקבל חדשות ועדכונים חמים מהמערכת, ילדכם יודה לכם.

עיצוב דיוקן עצמי | מי אני היום? | מה אני מרגיש?