לחצו כאן להפעלת המשחק

משחק זיכרון לילדים בגיל הרך, מלמד ומהנה

תיאור המשחק

משחק זיכרון לילדים בגיל הרך מסייע בפיתוח הזיכרון, והבחנה חזותית בפרטים לקטנטנים. הילד צריך למצוא זוגות זהים או שיש ביניהם קשר כלשהו. המשחק בנוי בכמה שלבים, כאשר הילד עובר שלב, הוא מקבל מהארנב האחר גזר. הגזר משמש תמורה להצלחה וכן סמן לכמה שלבים נותרו במשחק. במשחק הוסרו מרכיבי לחץ כמו ניקוד ושעון הזמן, הילד יכול להתמודד עם הפעילות תוך ניסוי ותהייה.

לצפייה בווידאו לחצו כאן

מדוע לתרגל זיכרון

תרגול זיכרון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בכל גיל. משחק זיכרון במחשב, הוא אחד ממשחקי החשיבה לילדים החשוב ביותר, שכן זיכרון חזותי מתרגל את הזיכרון וכן גם את יכולת ההבחנה בפרטים, בצבעים, בצורה ומשחק זיכרון שמיעתי מתרגל זכרון גווני קול, מקצב וכדומה. יכולת ההבחנה היא דבר נפרד מיכולת הזיכרון. ובמשחקי זיכרון לילדים, אנחנו מתרגלים את שני התחומים יחד.

למי מיועד המשחק

התוכנה מיועדת לילדים בגיל הרך, ולכל מי שאוהב, או מעונין בתרגול זכרון ופיתון הבחנה בפרטים. התוכנה נבנתה במיוחד עבור ילדים שהתחרותיות מפריעה לביטוי יכולתם המלאה. ילדים אלה מצליחים מאד כאשר, אין מרכיב של ערכיות, (ניקוד) ולחץ של זמן. הילדים לומדים לאט לאט לסגל לעצמם דרכים כיצד לארגן את הזכרון ולהיעזר בתומכי זיכרון אינטואיטיביים.

משחקי זיכרון לילדים בגיל הרך

הערות מעצבים

תוכנת משחק זו שייכת לקבוצת משחקי חשיבה לילדים. בחשיבה תחומים רבים ומגוונים. משחק זה מתמקד, בהבחנה חזותית, וזכרון חזותי. תרגול כזה יכול לפתח מאד את יכולת הזכרון וההבחנה בפרטים אצל ילדים, כבר בגיל הרך.
מבוגר מלווה במשחק, יכול ללמד את הילד אסטרטגיות לזיהוי מהיר של דמויות זהות, כיצד להתקדם במשחק באופן שיטתי ולא לחזור על פתיחת אותם כרטיסים שוב ושוב.

תשומת לב לסימני זיהוי כלליים, לעומת סימני זיהוי פרטניים. תרגול תהליך זה יכול להיות חשוב מאד בתרגול ארגון פרטים בזיכרון, לימוד יכולת הבחנה מהירה ושיטתית בפרטים.

היו הראשונים לקבל חדשות ועדכונים חמים מהמערכת, ילדכם יודה לכם.

 

משחק זיכרון לילדים בגיל הרך | משחקים לילדים | משחקי זיכרון