להפעלת המשחק לחצו כאן

מנדלות להדפסה ולצביעה

תיאור המשחק

ילדים אוהבים מאד ליצור ולצבוע מנדלות, הם נהנים מהצבעוניות המשולבת אל תוך היצירות שלהם, ומהיכולת ליצור תוצר מובנה ומאורגן, שיכול להראות בכל פעם אחרת. התוכנה מאפשרת לילדים ליצור מנדלות בעצמם, מתוך צורות גאומטריות מוכנות מראש. הכלים הגרפיים מאפשרים יצירת מבנה סימטרי. כאשר מבנה המנדלה הושלם, הוא ניתן לשמירה או להדפסה. מי שהדפיס את המנדלה יכול להשלים את היצירה, ע”י צביעתה בצבעים מרהיבים נוספים.

לצפייה בווידאו לחצו כאן

מהי מנדלה

 

מנדלה, בשפה הודית עתיקה, משמעה מעגל מקודש – בסנסקריט. המנדלה מסמלת את היקום וצורתו. ציור המנדלה מייצג זרימה אנרגטית ממרכז המעגל החוצה וההפך. במקומות שונים בעולם יוצרים מנדלות מחומרים שונים ומגוונים, למעשה, ניתן להכין מנדלה מכל חומר. במרבית המקרים עושים אנשים שימוש בחומרים פשוטים ליצירת המנדלה, אך התוצרים הסופיים נראה מורכב ביותר. בתרבויות שונות משמעות המנדלה היא רוחנית, וטיפולית.

למי מיועד המשחק

תוכנת המשחק מנדלות להדפסה, נמצאת בקטגוריה של תוכנות יצירה לילדים. בניית מנדלה היא משימה מורכבת הדורשת חוש גרפי וריכוז. ילדים צעירים יצליחו להרכיב מנדלות פשוטות ומורכבות. ילדים בוגרים יותר והוריהם המעוניינים להרכיב מנדלות לצביעה עבור ילדיהם, יוכלו גם הם להנות בפעילות זו.

מנדלות להדפסה-3

הדרכה

צפו בסרטון המתלווה בראש דף זה (קדימון), הסרטון ממחיש, כיצד להשתמש בתוכנה.

עוד על מנדלות להדפסה

בכל העולם נבנות מנדלות מכל חומר אפשרי, לדוגמא: מנדלות מיוצרות מגפרורים, מחומרים מתכלים, מחרוזים מחוטים, מבדים, מניירות וכדומה. המחשב, הוא סוג של “כלי/חומר” שממנו ניתן להפיק מנדלה מרהיבה, במקרה זה, צורות גרפיות הנדסיות, שניתן להזיזם, להגדילם, להקטינם ולסובבם, כדי להפיק את המנדלה המבוקשת. במקרה של תוכנת משחק זו, סופו של התהליך הוא צביעת המנדלה באופן ידני, תהליך היוצר שילוב של צדדים נוספים בהנאה של יצירת המנדלה.

לחצו וקבלו 6 רעיונות לפעילות

הערות המעצבים

התוכנה משחק יצירה – מנדלות – היא תוכנת יצירה לילדים ומאפשרת לילדים התנסות במיומנויות גרפיות בסיסיות והנאת מיצירה משולבת מחשב.
בניית המנדלות באמצעות התוכנה, מאפשרת התנסות בגרפיקה, סימטריה, קשר עין יד, קואורדינציה ונותנת תחושה מרגיעה שנובעת מתהליך בניית המנדלה וצביעתה.
תוכנת המשחק פשוטה להפעלה וילדים יכולים להשתמש בה באופן עצמאי ולבנות בעצמם מנדלות מצורות גאומטריות, זהו מפגש מיוחד עם האתגר ליצור אובייקט סימטרי.
כאשר מבוגר מתלווה לילד בעבודתו, ניתן להרחיב את הפעילות וליצור רעיונות מורכבים ליישום בעזרת התוכנה. יחד עם זאת מתאפשר מפגש בינאישי בין הורה לילד ומאפשר בילוי זמן איכות במשותף.
בתהליך העבודה משמש המבוגר מודל לחיקוי לילד שיכול ללמוד על תהליך תכנון יישום וביצוע פרויקט מורכב מתחילתו ועד סופו.
שימו לב תשומת הלב הינה לתוצר הסופי אומנם אבל התהליך חשוב שבעתיים.

היו הראשונים לקבל חדשות ועדכונים חמים מהמערכת, ילדכם יודה לכם.

 

מנדלות להדפסה | יצירה וצביעה של מנדלה אישית